Výběr unikátního papíru pro vaši tiskovinu

V dnešní době můžeme mít vše on-line, od knih, brožur až po firemní katalog. Existují ovšem pádné argumenty zdůrazňující důležitost tištěných médií. Věděli jste například, že v offline marketingu má tiskový marketing nejvyšší návratnost investic? To samozřejmě není jediný důvod, proč brát vážně tištěné knihy, brožury, časopisy, katalogy či další tiskoviny.

Papír dává identitu a je znakem trvalé hodnoty. Správný výběr papíru vyzdvihne vaše projekty, speciálně ty z nich, které se zaměřují primárně na obrazovou stránku, na grafický design a fotografie. U katalogů je papír hmatatelným prostředkem, který vypovídá o firemních postojích a hodnotách. Nejlépe tak lze prezentovat typografii, barvu a logo vaší korporátní identity. Papír zachovává v čase neměnnou kvalitu, kterou oceníte vy i váš zákazník, a to ve všech oblastech tisku – korporátní komunikace, merchandisingu, klasické reklamy, POS materiálů a v neposlední řadě i direct marketingu.

Ještě, než začnete přemýšlet o tom, jaký papír si pro svůj tištěný projekt vyberete, je důležité rozlišit co chcete vytisknout. Běžné projekty, kde je využíván standartní papír, nejsou tak náročné na výběr materiálu.

Zatímco výběr papíru pro unikátní projekty je náročnější proces, není radno výběr papíru uspěchat. Hleďte na to, jak chcete, aby váš tiskový projekt byl vnímán v souvislosti s papírem, na kterém ho budete prezentovat. Je také třeba si zavčas ověřit, jestli mají prodejci na skladě požadované množství nebo potřebný formát papíru.

První rozhodování proběhne při výběru mezi natíraným a nenatíraným papírem. Nenatíraný papír vyvolává dojem přírodního vzhledu, zatímco natíraný papír působí jemněji. Přírodně bílé a krémové odstíny nechají výborně vyniknout textům i ilustracím a neunavují tak oči čtenáře. Bílé a vysoce bílé odstíny papíru poskytnou skvělý kontrastní podklad k fotografiím a obrázkům.

Dále přihlížíme k tomu, jaký má papír odstín, gramáž, volumen, opacitu a povrchovou úpravu. Volumen je užitečný faktor při výběru papíru. Papír s větší gramáží a vysokým volumenem dodá vašim tiskovinám doslova větší váhu a celek pak působí velmi solidně.

Když si vyberete větší volumen při nižší gramáži, ušetříte tím na papíru. To znamená, že i mnoha stránková kniha nebo časopis, které na pohled vypadají objemně, jsou lehké, vezmete-li je do ruky. V případě, že máte menší počet stránek, papír s vysokým volumenem dodá tiskovině na objemu, takže i publikace s pár stránkami může na první pohled vypadat jako obsáhlejší knížka. Opacita znamená „průhlednost“ papíru. Je potřeba počítat s tím, že čím vyšší máte volumen, tím nižší je opacita, a uzpůsobit tomu grafiku nebo objekty na stránce tak, aby neprosvítaly.

Pak jsou na řadě obrovské možnosti v podobě finálních aplikací. Mezi formy zušlechťování papíru patří horká fóliová ražba, efektové lakování (parciální a UV tiskový lak), tvarový výsek, laminace, slepotisk a gravírování. Každému papíru sluší jiná povrchová úprava.

 

 

Nakonec si zvolíte svého favorita, který vyzdvihne váš tiskový projekt a dodá mu punc jedinečnosti. Tím může být například designový papír Sappi RAW, což je natíraný křídový papír, kvalita, o které sní všichni designéři.

Sappi Raw kombinuje výhody křídového papíru v kvalitě tisku a haptické výhody přírodního. Ve výsledku máte papír, který je natíraný, ale na dotek působí jako přírodní s drsným povrchem, vysokým volumenem 1.2 a přirozenou bělostí. Tato skvělá kombinace technických vlastností představuje velkou výhodu při tisku a reprodukci obrázků.

 Sappi Raw hravě zvládne laserový, inkoustový, UV ofsetový i HP indigo tisk. Díky tomu, že je lehce natíraný, dá se využít i pro digitální zušlechťování.

Unikátní kreativní papír Sappi Raw nejvíce vynikne na marketingových materiálech s důrazem na kvalitu a jedinečnost, na prospektech a brožurách bohatých na obrázky a v katalozích a časopisech, které se zaměřují na životní styl.

Zlákaly vás jedinečné vlastnosti Sappi Raw? Rádi vám zdarma zašleme testovací rys, objednávejte zde: sappi-raw - europapier.cz